شانس چیست ؟
نوشته شده توسط : وحید زمانی




استادی می گفت در نود دقیقه ی فوتبال تعداد زیادی آدم دنبال توپ می دوند.آیا کسی که فوتبال بازی می کنه می تونه ادعا کنه که هرگز توپ به پای من نرسیده ! مسلما" نه! حتما" همه با توپ برخورد می کنند اما یک نفر از جلوی دروازه ی خالی شوت می کنه و شوتش به خطا می ره. اما یک نفر از اون طرف زمین شوت می کنه و گل میشه!

این طوری اگر به این موضوع نگاه کنیم شانس یک تعریف خاص پیدا می کنه.



" شانس یعنی خوب استفاده کردن از موقعیتها "



یعنی اگرگل زدیم می گیم شانس آوردم ! اما وقتی گل نمی زنیم ،می گیم من شانس نداشتم ! در حالی که باید این رو در نظر گرفت که شاید شوت زن خوبی باشیم یا نباشیم!



بنابراین میشه گفت " شانس " سه تا مرحله داره :



اول : تشخیص آن.



دوم : به موقع از اون استفاده کنیم ( یعنی به موقع و به جا، شوت کنیم. یعنی چی ؟ یعنی مثلا" به ما می گن برو فلان چیز رو بخر سود می کنی. ما نمی خریم. یک نفر دیگه گوش می ده و می ره می خره و سود میکنه! اون وقت ما می گیم من که شانس نداشتم! در حالی که این نداشتن شانس نیست بلکه تشخیص ندادن درست موقعیته. یعنی اینقدر دست دست کرده ایم که موقعیت از دست رفته و نتونسته ایم به موقع شوت بزنیم و گل کنیم! )



سوم : از نتیجه ی اون درست استفاده کنیم. خوب! حالا یک نفر شوت می زنه و گل میشه! بعد مراسمی میگذارن که بهش جایزه بدن اما اون نمی ره جایزه اش رو بگیره! این یعنی از نتیجه استفاده نکردن! بنابراین بعد از تشخیص شانس و استفاده ی به موقع از اون و نتیجه گرفتن باید پیگیر بود و منفعل نشد تا شانسمون رو از دست ندیم.



نکته : برای اینکه یاد بگیریم از نتیجه ی شانسمون درست استفاده کنیم باید به یک نکته ی خیلی مهم توجه کنیم و اون اینه که بیشتر چیزها در دنیا دو تا رو دارن. درست عین سکه. وقتی ما فقط یک روی اون رو می بینیم فکر می کنیم شانس نداریم! یعنی چی؟



مثلا" " دوست پیدا کردن " دو تا رو داره. 1 _ انتخاب دوست خوب. 2 _ نگهداشتن دوست.



مثلا" "پول " دو تا رو داره. 1 _ به دست آوردن پول. 2 _ چطور خرج کردن پول.



مثلا" " بچه دار شدن " دو تا رو داره. 1 _ به دنیا آوردنش. 2 _ تربیت کردنش.



مثلا" "ازدواج " دو تا رو داره. 1_ انتخاب درست. 2 _ ادامه دادن درست.



ما وقتی مورد دوم رو خوب انجام نمی دیم می گیم شانس نداشتم در حالی که این طور نیست. قطعا" توپ شانس به پای ما هم رسیده و می رسه اما یادمون رفته که روی دوم سکه را هم ببینیم و به مورد دوم اون هم اهمیت بدیم.دوست خوب پیدا کرده ایم اما بلد نبوده ایم طوری رفتار کنیم که نگهش داریم. پول رو به دست آورده ایم اما بلد نیستیم چطور خرجش کنیم که از همه نظر برامون برکت و شادی بیاره و همین طور موارد دیگه.

 





:: موضوعات مرتبط: جملات انرژی زا , ,
:: بازدید از این مطلب : 765
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
reihaneh در تاریخ : 1391/2/14/4 - - گفته است :
slm, kheili kheili weblogetun ghashange
mamnoon.

/commenting/avatars/vahid67zamani-64992.jpg
jojo در تاریخ : 1389/12/7/6 - - گفته است :
سلام.....وبلاکت عالیه....خیلی مطالبش باحال ماحاله....منو بلینک و بگو با چه اسمی بلینکمت...... دمت گرم......بای بای

/weblog/file/img/m.jpg
سياوش در تاریخ : 1389/12/6/5 - - گفته است :
سلام وبلاگ خيلي خوبي داري حال كردم فقط رو قالبت يكم كار كن منم 3 روزه وبلاگ راه انداختم بيا تبادل لينك وبلاگ من روزي بالاي 300 نفر بازديد داره كه البته تا 1ماهه ديگه 10 برابر ميشه .من يه سايت پيدا كردم كه با عضويت در اون بازديدت 10 برابر ميشه بيا تو وبلاگم رو بنرش كليك كن ضرر نداره.در ضمن ميدوني سرعت اينترنت ايران بين 188 تا كشور چندمه ؟ بيا يه سري به آمار بزن منو با اسم انباري عكس لين كن بعد بيا تو نظرات بهم خبر بده!!! بيا حتما...


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: